Marta Eloy Cichocka
na jedną kartę
chudy mojżesz ustawia opasłe pasjanse
na podłodze zarosłej rzadkim lasem niedopałków
a bóg wychyla spośród kart swą nieopisaną głowę
i grzmiąc pakuje mojżesza w niewysłowioną kabałę

darowanemu mojżeszowi nie zagląda się w zęby
do chudego mojżesza zwraca się przez złote
bramy zębów obsadzone przez szczerbatych łuczników
oblężone przez złotoustych handlarzy plagami

chudemu mojżeszowi nie zagląda się w ręce
na darowanego mojżesza patrzy się przez palce
przez całe morze palców czerwonych od krwi
skąd uniesie ocalałe z trwogi boże plagi

chudy mojżesz ma czerwone uszy i po uszy
pustyni więc na ruchomych piaskach ustawia kabałę
wtedy bóg wystawia z kart nieopisany czubek
nosa i zsyła mojżeszowi śmierć jak mannę z nieba

martwemu mojżeszowi nie zagląda się w duszę
na martwego mojżesza patrzy się pod słońce
pustyni nad którą kołuje teraz odrzutowy anioł
stróż mojżesza co życie postawił na jedną chudą kartę

(z tomiku Wejście ewakuacyjne, 2003)
 kto tam
 w sumie
Co z oczu, to i z serca (elo, tu eloy)
fot. Michał Łuczak


"Wejście ewakuacyjne", Dęby Literackie, Kraków, 2003
"Lego dla ego", Bonobo, Warszawa, 2005
Roberto Juarroz, "Poezje pionowe. Okruchy pionowe", Wydawnictwo AP, Kraków 2006 (z hiszp.)
Didier van Cauwelaert, "Objawienie", Wydawnictwo Literackie, Kraków, 2006 (z franc.)
"Entre la nouvelle histoire et le nouveau roman historique", Paris, L'Harmattan, 2007, 241 str.






Hosted by Onyx Sp. z o. o. Copyright © 2007 - 2018  Fundacja Literatury w Internecie